Tisdags, onsdags, igår, idag...

Hejsan!
Nu var det ett tag sen jag skrev, men det har vart lite mkt!
Så nu tänkte jag skriva lite om tidigare dagar och idag...
IDAG:
Idag har jag varit på IKEA med mamma och handlat tyg och lite sånt. Sen så handlade vi hörsnäckor till min telefon. Nu sitter jag här hos Jossan, vi tänkte nog göra amerikanska pannkakor om hon har saker till det. Perfekt lunch/frukost om man vill lyxa till det lite och inte äta mackor, eller nåt sånt....
Här har ni ett recept på dom:
För 10-12 st.
-2 ½ dl vetemjöl
-2 tsk bakpulver
-½ tsk salt
-1 msk socker
-2 ½ dl mjölk
-2 msk smält smör + smör till stekning
-1 ägg
Gör så här:

Blanda ihop de torra ingredienserna till smeten. Vispa sedan i mjölk, smör och sist ägget.

Stek pannkakorna i lite smör i en stekpanna. När du ser bubblor på översidan på pannkakan är den dags att vända.

 

TISDAG:
David fyllde 11, GRATTIS BRORSAN! Så vi sjöng för honom, sen så gjorde jag amerikanska pannkakor till frukost som vi åt med sirap, nutella, hallonsylt eller jordgubbssylt. Det var as-gott iallafall!
Sen överraskade vi honom med att åka till Kumla och spela tennis, det var kul, men jag kan inte precis säga att jag var så bra, men det var faktiskt första gången för mig.
Sen så bjöd mormor och morfar mig och David på Pizza.
Sen åkte jag, David, mamma och pappa på bio i stan, vi såg Farsan, jag har ju redan sett den en gång med Krille, men det var ju David som skulle bestämma på sin dag...
En sån födelsedag vill jag också ha nästa år, det var en riktigt mysig dag!
ONSDAG:
Först klippte jag mig och sen färga jag håret.
Sen åkte jag till Jossan, vi satte upp hennes studsmatta och tog massa bilder (Bilder kommer snart). Sen vid kl 22 kom pappa och mötte mig så gick vi hem.
IGÅR:
Först gick jag upp och gjorde mig iordning som vanligt, sen kom Krille, vi spela lite TV-spel, sen cyklade han, jag och David upp till mormor och morfar och fikade och pratade en stund. Sen cyklade vi hem igen. När vi kom hen kollade vi på film och myste lite, sen åt vi mat och kladdkaka. Sen åkte Krille hem och jag åkte till träningen, det regnade mycket och vi var dyngsura när vi hade tränat i en timma! När jag kom hem gick jag typ och la mig direkt.
Men jag ska ska lägga upp bilder från studsmattan och lite andra bilder nu.
PUSS IDA! 

Kommentarer
Postat av: Vickan

Grattis Davve ;D

2010-04-19 @ 20:32:12
URL: http://vickkaaan.devote.se/
Postat av: Svar till Vickan

Han tackar ;D<3

2010-04-24 @ 12:38:54
URL: http://idaastylee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0