Blod, svett och tårar...

Hejsan!
Idag har vi åkt skidor hela dagen igen, vi har skitkul jag och Jossan! Idag gjorde vi våran snyggaste vurpa hittills! haha, jag lovar att ingen kan gissa exakt vart vi gjorde den... Ja, i släpliften mellan Tandådalen och Hundfjället, det är ju inte ens i nån backe! Haha, men det var snyggt iaf. Och kul! Det tyckte han som åkte efter oss också, haha!
Men såhär gick det till iallafall:
Jossan är inte precis proffs på att åka tsm i knappliften, men vi skulle testa, så jag släppte min lift och Jossan tog emot mig typ. Sen så ville jag ta nån/några bilder att lägga ut på bloggen, så jag gjorde det. Men det vart lite mkt för Jossan att tänka på, så hon körde över mina skidor och korsade dom eller vad hon gjorde för nåt, så ja, det blev en riktig vurpa, och vi garva hela tiden! Men Jossans stav vart helt sne och hon började blöda på hakan, det var helt klart svettigt att ta sig upp och fånga en ny lift och fixa skidor och skratta så man gråter sammtidigt!
Bokstavligt talat vart det blod, svett och tårar...


(Jossan med sina stavar)


(Jossans stavar)


(Jossans blödande haka)

Men annars har det gått rätt bra idag, några fler vurpor vart det väl, tex när jossans stav lossna när vi snurrade sådär och båda flög baklänges i full fart, eller när vi fastnade i varandras stavar när vi skulle av liften, eller då när vi råkade, eller ja, Jossan råkade sätta sin stav mellan mina ben när vi skulle av liften, och sen när jag gav igen och gjorde likadant på henne, haha.
Men vi har åkt Worldcupbacken idag (Den brevid Väggen). Den var bra, förutom att den var väldigt hårt pistad så man knappt fick något fäste, man slirade liksom när man svängde. Men nu kan jag iallafall säga att jag har åkt "Backen brevid väggen, som nästan är lika brant" haha.

Men det kommer mer bilder snart. Nu ska jag bara fixa lite, och kolla på sista fem minuterna på en film vi kolla på på datan igår, när det va ca fem min kvar dog datan... Det var andra gången det hände den här resan att vi inte får se sista minuterna på filmerna, hehe.
Men ha det bra!
PUSS IDA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0