Fotbollskväll och skräckdag

Hej!
Börjar med att berätta om gårdagen...
Först var jag med Jossan, vi gjorde inte mkt alls. På kvällen åkte vi (jag, Jossan, Emelie) till Örebro och kollade på ÖSK-GÖTEBORG, där träffa vi också Jimmy. Och dom vann med 2-1 (som jag tippade, ellerhur Jimmy? Haha).
LÄSKIGT:
Nu sitter jag här hos Jossan och är livrädd...
Vi kollade på en skräckfilm där djävulen tog över en liten flickas kropp, den var riktigt äcklig. Men det äckligaste av allt är att när vi har tittat klart på filmen och stängt av allt börjar en av högtalarna att låta precis som den där lilla flickan när djävulen pratar genom henne, jag lovar, det lät som nån som pratade på nåt annat språk...
Det konstiga är ju att vi dragit ut alla sladdar och ändå låter det. Hmm, jag går hem snart, det spökar i Jossans hus, det är inte första gången något sånt läskigt händer. En annan gång hörde vi att någon gick upp för trappan och tappade nycklar, vi trodde att Jossans föräldrar hade kommit hem, men när vi gick upp för att kolla var ingen där, och ingen av dom hade varit hemma (vi ringde ju och fråga). Det slutade med att vi ringde min pappa och skrek i telefonen att han var tvungen att hämta oss. LÄSKIGT!!
-
Men förut idag bakade jag och Jossan Chokladbollar (som råkar se ut som frysta, mögliga köttbullar eftersom vi inte hade allt). Men dom var iallafall riktigt goda!
Såhär är det meningen att dom ska se ut:
Färdigt på: 10 min
Ingredienser

200 g margarin eller smör
2 dl socker
6 dl havregryn
2 tsk vaniljsocker
1 msk cacao
3 msk oboy
4 msk kallt starkt kaffe
Pärlsocker för rullning (cocosflarn för de som inte vill ha så mycket sött i)

 

Såhär blev våra:



Färdigt på: 30-40 min
Ingredienser

200 g margarin eller smör
2 dl socker
6 dl havregryn
2 tsk vaniljsocker
1 msk cacao
3 msk oboy
4 msk kallt starkt kaffe

Några droppar grön karamellfärg (bara för att)

Pärlsocker för rullning (cocosflarn för de som inte vill ha så mycket sött i)

Strösocker för rullning (eftersom det inte fanns något annat).


Kommentarer
Postat av: Josefine

Ida! De ser faktiskt riktigt äcklia ut kan inte tro att ni åt dessa... Annars många kramar till dig!

2010-11-04 @ 15:31:33
Postat av: Ida

SVAR: Haha, dom var faktiskt mkt godare än dom ser ut! Kram :)

2010-11-11 @ 21:23:55
URL: http://idaastylee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0